Warszawa, Željko Janković

Warszawa, Željko Janković

Warsaw, Maja Wronska


THE RIVER MURDERS



osetićeš blizinu vode
putem koji je sada već progutala vegetacija
ne vraćaj se ukoliko nas ne pronađeš tamo gde si nas ostavio



pokušaj sa pustinjom i gvožđem



MATINE SA PLESOM I VRAČANJEM



boja sunca
od cinobera do španske crvene
kao najbrutalnije zeleno
ili mnoštvo kojim bih bio okružen da boje u spektru nisu ograničene



pogled usmeren samo na pokret postaje ruda u hlađenju
ali ga voda ne poznaje
nerastvoren
nestajaće očiglednije od drugih



oživite ga i ponovo će izabrati najkraći put
baš kao sunce
vermilion alizarin crimson



ZABAVA ZA ODRASLE



iznajmiti kostim
i ubediti ih u to da adam nikada neće isplivati na površinu
ni za trenutak ih ne ostavljati same



izazvati potop
i izaći kroz zadnje dvorište
tako kao da više ništa ne može da vam se dogodi



osumnjičiti batlera



POLTERGEIST



neprijatan za sve koji ga nisu poznavali
steinhof
precrtani grafit
razlika koja se ne nadovezuje



prodire u svaki ugao
ne sakrivajući to da mu je sada gotovo sve u visini očiju



uzrok smrti
zasvođena bela tavanica
vergilije



SEMELPARITIJA



ništa me više neće osloboditi sumnje
a najmanje način na koji sam pokušala da mu se približim



središte je krajnost
nije ni čudo što umire svaki put posle parenja



BRANHME



najdalekosežniji pogled je ujedno i najtužnija uspomena
oni zaslužuju jedno drugo



INFINITEZIMALNI RAČUN



sada je pomisao na nešto najmanje
najsićušnije
nešto čija je apsolutna vrednost manja od bilo kog realnog broja
na nešto nedeljivo
i kvantno
zapravo pomisao na kaznenu ekspediciju



BETON



danas je utorak
ne bih mogao da podnesem još jedan susret na stepenicama
helena živi sedam spratova niže



oduvek je bilo zadovoljstvo sedeti u hodniku
imam 30
i nemam više nikakvih izgleda



odjeknuo je glas koji sam nekada pratio na stenveju
da bih ga ubrzo začuo još jednom
rođen sam sa repom



tek onako
odvezao sam se liftom do desetog sprata
i niko me nije video kada sam ušao u stan br 49



lakomislen sam
plaši me prećutnost materije



FADENSONNEN



zebra
pilastri na operi
ruke koje brišu krovni svetlarnik
svejedno je



ovde ne postoji mesto na kojem nisam naišao na tragove kočenja



GOLI GRAD



kiša
izvesnost da mu više ništa neće poći za rukom
samoprezir
istorijsko jezgro grada



prolaznik koji kolebljivo sklapa kišobran
i dutch angle
leš poverenika u haustoru
pomisao da je borba od samog početka bila nameštena



hotel
i zatvaranje metroa
izbačeni kadar sa konsijeržom
spori klub



bojazan da je izabrao pravac koji bi svako mogao da predvidi
nespremnost na primirje



donji rakurs
i vrata za koja mu je rečeno da vode u suteren
iste bočne ulice



STVARANJE DVOJNIKA



pokušaj da ih spojiš a da to ne izgleda kao nasilno razdvajanje
jer neko od njih mora umreti



otprilike
tako sam oduvek zamišljao zastarevanje zločina



AUTOPORTRET SA ČETRDESETPETICOM



sanjala sam reku
i zimski pejsaž sa dalekovodima
sigurna sam da je srna u vodi dobar znak



imam nesigurno pamćenje
možda i više nego što bih to sebi mogla da predstavim



noćas sam izašla oko 02
znajući da će voda da se prelije iz kade
imam letnjikovac na zapadu



iako živim sama
nisam mogla da naslutim mesto na kojem će težina da prevagne
niti sam mogla da blefiram
neko mi je rekao da ličim na toma verlainea



volim bretonsku čipku
i uopšte ne verujem da bi me sada bilo ko prepoznao
moje kosti nikada neće očvrsnuti



Slika: Warsaw by Maja Wronska

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".