Deveti, Vela Kiš

Deveti, Vela Kiš



Pupčanik od mene do njega.
Sićušan do nematerijalizacije, na stolu u sluzi,
Prošao je kroz mene kao nova planeta sunčevog sistema
Bolno.
En passage, kao da neće,
Kao da mora,
Kao da pristajem,
Stao je u red
Na moje mlijeko,
Moju bijedu i jad,
Moju jedva živu dušu i tijelo.
Nova stilska vježba
U zverinjaku,
Sisa,
Klokoće promjenom,
Kovitla se i migolji,
Napumpava žile do prskanja,
Prska, mali vukodlak,
Odmetnik kalosa i sofosa,
Stravično nerazuman,
Sa čelom od geografija svijeta.
Bezobalan,
Protiče mi kroz prste dok ga ninam –
Nina-nuške, zvezdo, prinče, zlatniče, spavaj, živote –
I dok ga ninam,
On me drži u naručju,
Snažnim rukama onog u koga će se premetnuti sjutra već,
Obavija me toplo,
Vidim ga,
Tužan i veličanstven,
Svečano moćan,
Vladar,
Od moje čestice,
Vraćen u svoj nedaleki početak,
U svoje ništa sa svom jasnoćom neznanja,
Pomilovan premudrošću,
Sverazumio i sveprihvatio,
Očima jednako punim i praznim slika
Kao prvog dana,
Na stolu,
Kad pupčanik je od mene do njega.
Kad on je moj
I ja sam njegova.
Vidim sve što će postati,
Kroz plahi san,
Kad se kosmos zavrti,
A svjetina uznemiri.

Na početku smo.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".