Poezija, Ernst Jandl

Poezija, Ernst Jandl




biblioteka


sva ta slova
koja ne mogu nikuda iz svojih reči

sve te reči
koje ne mogu nikuda iz svojih rečenica

sve te rečenice
koje ne mogu nikuda iz svojih tekstova

svi ti tekstovi
koji ne mogu nikuda iz svojih knjiga

sve te knjige
sa toliko prašine na sebi

ta dobra čistačica
sa pajalicom



Ikar


Leteo je visoko
iznad drugih.
U pesku ostaše
rakovi i lignje.
Leteo je još više
od svog oca, umetnički nadarenog
Dedala.
Sunce mu počupa perje iz krila.
Suze od voska su sa krila kapale.
Ikar je leteo.
Ikar je pao.
Ikar je pao
visoko iznad svih.


oče hajde pričaj o ratu


oče hajde pričaj o ratu
oče hajde pričaj kako si regrutovan
oče hajde pričaj kako si pucao
oče hajde pričaj kako si bio ranjen
oče hajde pričaj kako si poginuo
oče hajde pričaj o ratu



čestitka


svi mi želimo svakome svako dobro:
da ga udarac njemu namenjen zamalo promaši;
da on, iako pogođen, ne krvari vidljivo;
da, ako krvari, ni u kom slučaju ne iskrvari;
da, ukoliko iskrvari, ne oseća bol;
da, iako iskidan bolovima, opet nađe ono mesto
gde još nije učinio prvi pogrešan korak –
svi mi želimo svakome svako dobro



Detelina sa tri lista


Berem te na sunčanoj livadi
i stavljam te u svoju beležnicu
da bi mi donela sreću
detelino sa tri lista

Ili je sreća izuzetak
četvorolisni osobenjak
na sunčanoj livadi
punoj detelinâ sa tri lista?


ležati kraj tebe


ležim kraj tebe. tvoje ruke
me drže. tvoje ruke
drže više nego što jesam.

tvoje ruke drže ono što sam
kad ležim kraj tebe i

tvoje ruke me drže.


Prevela Jelena Radovanović

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".