Cinque, Ana Ahmatova

Cinque, Ana Ahmatova




Ali te živog, i na javi/ dozivam, čuješ, da se javiš./ Ta vrata koja otvori ti/ ja nemam snage zalupiti


Autant que toi sans doute il te
sera fidele
Et constant jusques a la mort.


Baudelaire



1.


Kao na oblaku da stojim

ja prisjećam se riječi tvojih.


Od mojih riječi tebi je

noću, ne danju, svjetlije.


Otrgnuti od zemlje, viši,

tako smo, kao zvijezde, išli.


Ni očaja, a niti stida,

ni sada, a ni tada, nigda.


Ali te živog, i na javi

dozivam, čuješ, da se javiš.


Ta vrata koja otvori ti

ja nemam snage zalupiti.


2.


Zvuci u etru trunu u letu

i zora se čini tamom.

U vječnom zanijemjelom svijetu

dva glasa: tvoj i moj, samo.

I prije vjetra s Ladoge tajne,

skoro kroz odjek zvona spor,

u duge unakrsne sjajne

pretvoren noćni razgovor.


3.


da sažaljenje prosim,

već idem, kap tvog žaljenja,

u tijelu, kao sunce, nosim.

Eto zašto je zora svuda.

Ja idem tvoreći čuda.

Eto zašto!


4.


Slaviti neću, znaš i sam,

susreta našeg dan čemerni.

Što da za uspomenu dam?

Moju sjenu? A što ćeš od sjeni?

A spaljene drame posveta

od koje pepela nemam,

što ćeš od strašnoga portreta

što napusti odjednom ram.

Ili hoćeš najnečujnije

zvon od brezovine u peći,

il’ to što nitko uspio nije

o tuđoj mi ljubavi reći.


5.


Ne odisasmo snenim makovima,

tko znade kojom krivnjom zgođeni,

pod kakvim smo zvjezdanim znakovima

na nesreću sebi rođeni?


Zar paklenu nam kašu namijenila

siječanjska tama da nas ponudi?

Zar sjaj neviđenoga rumenila

do svitanja da nas zaludi?


Izvornik XXZ Magazin

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".