Perje i somot, Nenad Marić

Perje i somot, Nenad Marić



Knjige koje čitam na moru


Knjige koje čitam na moru
Upile su grumen soli
Dobile su na težini
Peskarene finim peskom
Na vrućem vetru
Okrznute šarenim kamenčićima
Sa mirisom krema za sunčanje
Sa ukusom vanile
Udahnule su dah Mediterana
Buzuki
Pokupile pokoju laticu
Prekrasnog južnjačkog cveća
U hladu ispod palme
Knjige koje sam pročitao na moru
Odudaraju na polici
Malo žutije od jarkog sunca
Nose patinu sa sobom


Na tren


Mi se vezujemo za mesta
Ali se mesta ne vezuju za nas
Iskopaće nas jednom arheolozi
Trudiće se da odgonetnu
Naš način života
Možda će naći neki natpis
Proučavaće ga lingvisti
Na institutu za davno izumrle
Narode i jezike
Mi se vezujemo za predmete
Ali oni postoje i bez nas
Vezujemo se za reke
Ali one teku i ne obaziru se
Mi se vezujemo za more
Ali more je isuviše veliko
Da bi bilo nečije
Flote se bore za prevlast
Smenjuju se zastave
Zastave se smišljaju nove
Trudimo se oko nečeg
Što je neuhvatljivo
Neki nas instinkt tera
Neka nas viša sila usmerava
I ne daje nam da stanemo
Da razmislimo ispravno i logično
Vezivanje je pogrešno
Treba se upustiti
U tok stvari
Videti ih kakve jesu
Prolazne, ničije
Istinu kao neobuhvatnu
Stvarnost kao nesaznatljivu
I pevati svoju pesmu
Svoj bluz
Naći sebe u svemu tome
Na tren


Bluz je ostao isti



Išao sam sa gitarom
Muvao se i pevao
Gde god sam išao
Samo sa gitarom i rancem šipkašem
Bilo je ludo i nezaboravno
Ne nosim više kao puž
Kućicu sa sobom
Skućio sam se
Ranac-šipkaš hvata prašinu na tavanu
Gitara je u ćošku
Ponekad obrišem prašinu sa žica
Pomilujem joj vrat prstima
Tek da proverim
Imam li još uvek svoj bluz
Ipak poželim da me pozovu negde
Da dođem sa gitarom
I sa svojim bluzom
Nekada sam odlazio svuda
I bez posebnog poziva
Sada čekam poziv
U tome je razlika
Bluz je ostao isti

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".