Tako nastaje svet, Lidija Ćirić

Tako nastaje svet, Lidija Ćirić




Srce je moje pećina
u koju sklanjam monstrume i zveri
da ćute tamo na svojim jezicima
I ti si bio jedan od njih
očiju zapaljenih
ko dva
bezbojna bezbožna sunca
Promatrao si svaku promenu
na mom licu
svaku senu
svaki trag neke
davno oplođene nežnosti
uveren u besmrtnost reči
u trivijalnost smrti
Dok ti nisam oduzela
nevinost u kostima
Tvoj Bog nosiće masku
s mojim licem
kad se jednom otkotrlja nebo
iz staračkih ruku
na prazan pod
bez tepiha da ga čuva
od razorne svetlosti
Ja i moje zveri
moji monstrumi
stvaraćemo tada
savršeni haos
Ne boj se
noge su moje zato
uvek bose
a telo golo
spremno za utrku s vremenom
Koža zaustavlja sve
sem divlje strasti s usana
iz srca.
Tako se piše Sveta Knjiga
Puškinu moj
Tako nastaje svet.


Iz knjige Kabanica za suze,  Rrom produkcija, 2016 koju Hyperborea preporučuje

Na slici Diskobolos, 1857. Britanski Muzej

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".