Tri pjesme o Kirki, Luiz Glik

Tri pjesme o Kirki, Luiz Glik





Moć Kirkina


Ne preobrazih nikad nikoga u svinju.
Neki to ljudi zaista jesu; ja samo činim da oni
izgledaju poput svinja.

Od tvojih sam bolesna riječi
što puštaju da spoljašnje preispituje nutarnje. Tvoji ljudi ne bjehu loši;
nedoličan život
učinio ih je takvim. Kao svinje

pod brigom
mojom i mojih dama, oni
su se sladili brzo.

Tada sam opozvala gatku, pokazujući ti dobru volju
kao dobru stranu moje moći. Vidjeh

da ovdje možemo biti sretni,
kao čovjek i žena
ukoliko su potrebe jednostavne. U istom udahu,

ukaza mi se tvoj odlazak
tvoji ljudi bjehu hrabri, uprkos mom hrabrom
plačućem i uskovitlanom moru. Misliš

da će me nekoliko suza uznemiriti? Prijatelju moj,
svako je vještičarenje
pragmatik u srcu; niko sušt ne vidi ko ne
postavi granicu liku. Ako sam poželjela samo da te zadržim

onda si mi mogao postati zatvorenikom.


Mučenje Kirkino

U tuzi se povlačim
Godine mog voljenja tebe
u tvojoj pojavnosti i tvom odsustvu, potiru
zakon, volju
kojom mi je zabranjeno da te sačuvam, more
je staklenka, osunčana
ljepotom grčkog brodovlja: kako
bih imala moć ako
nemam želju
da te preobrazim: u
onoga što mi je volio tijelo,
koje nađe tamo
strast dok nas je držala
nad svim ostalim darovima, u tom jedinstvenom trenu
nad čašću i nadom, nad
vjernošću, u ime tog odnosa,
odbijam te
uz takva osjećanja ka ženi 
koja bi te pustila
da s njom otpočineš, odbijam da
spavamo opet
ako te ne mogu imati. 


Tuga Kirkina


Na koncu, učinih da se
obznanim ženi tvojoj kao
što bi i boginja, u njenoj kući, u
Itaki, kao glas
bez tijela: ona
tkati je prestala, okrenuvši glavu
desno pa lijevo
iako je to bilo beznadežno dakako
traganje za zvukom 
fizičkog prisustva: sumnjam
da će se svome razboju ikad više vratiti
sa svim onim što o ovome spozna. Kad 
je ponovo ugledaš, reci joj
da se na ovaj način opraštaju boginje:
ako sam u njenoj glavi zauvijek
i u tvom sam životu zauvijek.


Preveo s engleskog Radomir D. Mitrić

Slika Kirka nudi vrč Odiseju, Džon Vilijam Voterhaus




Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".